torstai 21. marraskuuta 2013

Faktoja musta

Mulla tuli nyt halu kirjottaa pitkästä aikaa vähän enemmän. Mietin aihetta hetken, mutta päädyin tulokseen, etten nyt kykene mitään syvällistä rustaamaan, joten päätin nyt listata vähän faktoja musta itsestäni joita ei ehkä kovin moni tiedäkkään. Kerron enemmän mun luonteesta, joten pääsette näkemään minunkin pieniä 'vikoja'


Omistushaluisuus. Mä haluan ihmisuhteissa kokea olevani erityinen enkä vaan yksi miljoonasta.
Kateus. Oon kateellinen monista asioista, kuten vaikka siitä jos jollain sattuu olemaan paljon tatuointeja tai jos jollain on vaan vaikka kiva nenä.
Alemmuuskompleksi. Mulla on hirveet paineet, koska mulle tulee vaan surkee olo jos nään jonkun upeen ihmisen ja sit katon itteeni ja satun näyttämään ihan kamalalta. Suhteissa myöskin pelkään että kumppani katuu sitä, että on mun kanssa eikä sen paikan kuumimman neitosen kanssa.
Ailahtelevuus. Mun mieli voi muuttua hyvinkin nopeesti, jonka voi selittää joko lääkkeillä tai ihan yleisesti sillä, että olen nainen. Kesken bileiden mulle saattaa tulla hirvittävä masis tai joku ujous tai päinvastasesti musta tulee kauhee ihmisten ahdistelija ja kaikkien kaveri.
Pitkävihaisuus. Jos mut suututtaa nii mä oikeesti suutun ja pidän mykkäkoulua. Annan sen ihmisen todellakin huomata, että älä vittu suututa mua vahingossakaa, koska muistan sen vielä sillonki ku makaan haudassa.
Herkkyys. Ihmisuhteilta mä odotan rehellisyyttä ja luotettavuutta, koska mä annan itsestäni 100% niille ihmisille keihin oon rakentanu luottamuksen. Siks pienikin riita tai vastoinkäyminen saa mut ihan rikki.


Loukkaantuminen. Otan itteeni helposti asioita ja alan heti miettimään "se teki näin, koska oon niin huono"
Tunteellinen. Niin ärsyttävä asia, mutta silti niin ihana. Jos mulle kehittyy jotain tuntemuksia ihmistä kohtaan, nii ne on niin diippejä, että sitä ei voi edes selittää. Siks mut on niin helppo rikkoa.
Vähättely. En arvosta itteeni paljoakaan ja vähättelen kaikkea mikä liittyy muhun. Omasta mielestäni oon huono ihan kaikessa ja kaikki vastoinkäymiset vaan vahvistaa niitä. Jos jotain vastoinkäymisiä tapahtuu jotka ei olis mitenkään musta riippuvaisia niin silti käännän sen niin päin että mä olen se syyllinen ja että mä olin vaan niin huono.
Arvostus. Kaikki ihmiset mun elämässä omistaa paikkansa mun sydämessä ja arvostan niitä, koska ilman niitä mä en jaksais. Arvostan jopa itseänikin sen verran, että otan lähelleni vaan ihmisiä jotka antaa itsestään yhtä paljon takaisin ja jotka on mun luottamuksen arvoisia. Se mitä mä annan muille on pelkkää kultaa ja mä en ota vastaan pelkkää paskaa. Joskus joutuu kumminki pettymään.
Yksinäisyys. Vaan harvat tietää kuinka yksin mä oikeasti olen. Mulla on tärkeitä ihmisiä elämässäni, mutta mun arki pyörii pelkästään itseni kanssa. Mä en juttele ihmisten kanssa tunteja facebookissa eikä mun puhelin soi jatkuvasti. Joskus on viikkoja jolloin oon todella paljon jonkun tietyn ihmisen kanssa. En osaa sanoo oonko tyytyväinen tähän vai en. Toisaalta jos mä oikeasti jaksaisin niin saisin ihmisiä mun ympärille. En vaan jaksa, koska mun henkiset voimat ei riitä ylläpitämään monia kaverisuhteita. Eli toisaalta mua ei haittaakkaan tää, koska mä nautin omasta rauhasta erittäin paljon. Niin monet ihmiset on niin ilkeitä, kaksnaamasia, hyväksikäyttäjiä, narsisteja ja yms etten voi edes käsittää. Siks viihdyn itseni kanssa, koska muut ihmiset saa mut useesti vaan pettymään.


Harhaluuloisuus. Mä saatan joskus epäillä vaikka mitä salaliittoja, jotka on mua vastaan. Epäilen useesti kaikissa suhteissa, että mitä jos tolla ei ookkaan puhtaat jauhot siellä kassissa. Ihan pienet asiat saa mut joskus epäilemään kaikkea kamalaa.
Varautuneisuus. Uusien ihmisten kanssa tai jossain porukassa mä yleensä annan itestäni hiljasen kuvan, mutta se yleensä johtuu siitä, että mulla kestää oma aikansa, että uskallan rentoutua. Mä tarkkailen muita ihmisiä ja analysoin, jotta opin tuntemaan niitä paremmin. Aika useasti kumminki mun hiljaisuus johtuu siitä, että noh, mulla ei vaan oo mitään asiaa.
Epävakaa. Mulla on varmasti jotain persoonallisuushäiriötä, josta en sen kummemmin ala luennoimaan. Siks mun tunne-elämä on helposti sekotettavissa, koska koen kaiken niin vahvasti.
Syvällinen. Monella tapaa. Mä nään ihmisistä paljon ja tutustumalla mä automaattisesti opin sen ihmisen syvällisempiä asioita. Siks monesti saan ihmiset rauhottumaan, koska joku mussa vaa saa sen aikaan.

Löysittekö itsestänne samoja asioita? :)

28 kommenttia:

  1. Ihana postaus (': saanko kysyä ookko rasisti :') ei oo pakko sanoa!

    VastaaPoista
  2. Oon niiiin samanlainen ku sinä! :d ainaki tän mukaan

    VastaaPoista
  3. Ihan ku oisit kirjottanu musta :D Ootko sä kauris?

    VastaaPoista
  4. Mulla on täysin sama juttu ton yksinäisyyden kanssa ! :{

    VastaaPoista
  5. Hyvä postaus, löysin paljon paljon samoja asioita ku kirjottelit ja välillä tuntu ku ois lukenu itteään nuista teksteistä :D
    Mun on monta kertaa pitäny tulla kommentoimaan sun teksteihin mutten koskaan oo oikee tienny mitä niihi kirjoittaa:(
    Oot iha hurjan kaunis ja kadehdin noita sun hiuksia iha valtavan paljon :(

    sweetlifelikeacandy.blogspot.com <--- jos tylsyy iskee (:

    VastaaPoista
  6. tuntu iha ku ois ittestää puhunu tässä:D

    VastaaPoista
  7. Mulla itselläni on lähes kaikki samaa! En vaan koskaan halua avautua tai kertoa niistä sen kummemmin :)

    VastaaPoista
  8. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  9. Löysin aika paljon samaa. Toivottavasti pystyt joskus olla vertaamatta itseesi muihin ja ajattelemalla vain että mä oonkin tämmöinen, tuo on vaan tuommoinen. Elämä on paljon helpompaa kun ei välitä muista ihmisistä sellaisella tasolla. Hienoja kuvia susta.

    VastaaPoista
  10. Paljonkin! Oon näide lisäks myös valitettavasti mustasukkanen mut se lukeutuu aikalailla tohon omistushaluun :D etenkin pitkävihanen olen, helvetti jos sanoo väärän jutun mun seurassa niin pahimmalla tuurilla en puhu enää ikinä kyseiselle henkilölle D:

    VastaaPoista
  11. Löysin liikaakin samoja :D Oikeastaan tuo kaikki kuvasti aika hyvin mun omia luonteenpiirteitäni, koska olen nykyään hyvin varautunut varsinkin uusista ihmisistä, syvällinen, herkkä ja omistushaluinen. :D

    VastaaPoista
  12. täällä ilmoittautuu kans yks epävakaa ja ailahtelevainen naisenalku!:D koen olevani myöstodella tunteellinen ja syvällinen, jostain syystä mulla on tapana maksimoida aina kaikki tunnetilat. jos oon surullinen niin sit maataan sängyssä (mahdollisesti useita päiviä) ja kuunnellaan angstimusaa ja vihasena lentää tavarat pitkin seiniä...

    VastaaPoista
  13. Oot ihan älyttömän nätti ja vaikutat tosi kivalta! :) Mulla on oikeastaan täysin samat asiat.

    VastaaPoista
  14. Oot niin ihana että itelleni ottaisin jos saisin :D

    VastaaPoista
  15. eikä, miten voi suurin osa noista olla niin samanlaisii tuntemuksii mitä itelläki on ;o liian monta kertaa on kans tullu luotettuu ihmisiin ketkä ei sitä ansaitse. samaistun suhun aika paljon :)

    VastaaPoista
  16. ihanku oisit kirjottanu miusta ton kaiken:oo

    VastaaPoista
  17. tää sun tekstis oli suoraa ku mun ajatusmaailmasta :o vau ! oot upee nainen ja ihailen sua suuresti :3 ei mulla muuta.

    VastaaPoista
  18. Kaikki tavallaa osu ,löysin ittestäni iha samoi

    VastaaPoista
  19. Tota lueskella mun olo helpottu hirveesti, että en välttänättä ookkaa ainut joka kokee kaiken ton vahvasti ! Sulla on tosi kiva blogi ja ihailen kovasti sun kirjotuslahjoja :)

    VastaaPoista
  20. Voi nää asiat kuulostaa niiiiin tutuilta! Mukava tunne kun löytää näin samanhenkisiä ihmisiä, eikä ookkaan ihan yksin :) Voimia sulle <3

    VastaaPoista
  21. Holy shit, musta löytyy noi kaikki. Siis jokaikinen. Suoraan sanottuna mitä helvettiä, mähän oon aina kuvitellu et mussa on pelkästään vikoja ja oon liian tyhmä ja outo eikä kukaan tajua mua. Mä en tiedä kuvittelenko mä päässäni et ihmiset tuijottaa mua, vai tuijottaaks ne mua oikeesti, onks mussa jotain vikaa? Niin paska itsetunto. Mut herranjumala et arvaakkaan, kuinka paljon tää helpotti. Siis se et siellä oot sinä, ja oot samanlainen. Mun piti sanoo jotain muutakin, mut ajatus lakkas kulkemasta. Oot ihana :')

    VastaaPoista
  22. Ihana postaus, kiitos sinulle tästä ! (: mulla on kans toi harhaluuloisuus ! Itsekin mietin monesti, että mitä jos joku ihminen esittää mun kaveria vaan sen takia, että sais tietää esim. keitä ihmisiä en voi sietää, ja levittelis sit kaikkia mun sanomisia ympärille. Mietin tätä useesti myös mun kahden hyvän ystävän kohdalle, niille kerron kuitenkin kaiken. Mutta hyvin usein tuota tunnetta kestää parista minuutista pariin tuntiin, koska tuun sen verran järkiini :D

    VastaaPoista
  23. tää oli tosi ihana postaus! pystyn samaistuu moneen kohtaan ihan täysin! tunnen itteni aika yksinäiseks ja vietän suurimman osan ajastani ihan itekseni ja mulla on tosi huono itsetunto. koen myös asioitten tapahtuvan sen takii et mä oon nii huono eikä asiaa helpota se et jotkut luulot ja epäilyt ihmisistä on käyny toteen :/. mut siis pointtina oli se et iha mahtavaa lukee et jollakin on samanlaisia ajatuksia ku mullaki (': ihana olet!

    VastaaPoista
  24. Ihana postaus, ihana nainen! Tosi paljon löytyy yhtäläisyyksiä, siksi kanssa mielenkiinto heräsi ja tuli mieleen tuo mitä aikaisemmassakin kysyttiin: ootkohan siekin kauris?

    VastaaPoista
  25. Lähes jokainen oli kun musta kirjotettu... :D Voi että, oot ihana! :')

    VastaaPoista