keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

Täydellisyyden takana

Voisin hurjasti väittää ettei kukaan ole koskaan täydellisesti tyytyväinen itseensä ulkoisesti. Kun itse katsoo peiliin niin näkee vain ne kamalat virheet, kuten pienen häiritsevän luomen, eripari silmät, hammasvaon tai kulmakarvat jotka ei koskaan suostu olemaan samanlaiset. Todellisuudessa, kuka muu huomaa edes nuo pienet virheet? Ei kukaan.
Monet naiset tapellaan peilin edessä laittaen kiloa peitevoidetta silmien alle ja kirotaan niitä silmäpusseja tai laitetaan hiuksia jotka on aina väärän malliset ja väriset. Aina vedetään housuja jalkaan ja sanotaan itsellemme, että huomenna alkaa se dieetti. Todellisuudessa, vaikka sä laihduttaisit niin seuraavaksi valittaisit leveää lantiota joka tulee tielle. "kyllä mä nämä luut meen joskus poistattamaan"
Me nähdään itsemme niin väärin. Aina tavoitellaan täydellisyyttä, jota ei ole olemassakaan. Kaikki muut näyttää lähes aina täydellisiltä. Me ei huomata muissa niitä virheitä. Varsinkin bloggaajat antaa aina itsestään niin täydellisen ja virheettömän kuvan. Kaikki mitä ne tekee näyttää niin hyvältä. Jopa se aamupalan syöminen saadaan kuviin tallennettua niin täydellisenä kokemuksena.
Monet sanoo mullekkin esim mun olevan niin täydellinen, mutta se mitä te kaikki näette on vain poseerausta ja kuvanmuokkausta. Niinkuin lähes kaikki muutkin bloggaajat on jotain aivan muuta niiden kuvien takana. Kukaan ei näytä luonnossa samalta miltä kuvissa. Se on lähes mahdottomuus. Kuviin yritetään vangita tasan se mikä näyttää hyvältä. Siinä se ongelma onkin, kun katsoo itse niitä omia hyviä kuvia ja sit näkee itsensä kumminkin "huonoimpina hetkinä" niin tulee se fiilis, että vittu mä olen oikeasti hirveä. Tottakai, jokainen nyt näkee parhaiten omat huonot puolet, mutta ne pitäis unohtaa. Jokainen pystyy loihtimaan itsestään jumalattaren. Se ei tokikaan ole mikään huono juttu näyttää muille vain sitä "täydellistä" puolta itsestään, mutta joskus muita voi muistuttaa siitä, että mekin näytetään "huonolta".


Tää on nyt niinku se "natural beauty -challenge" Eli hiukset aukastu nutturalta ja ilman meikkiä ja yön valvoneena. MUTTA nämäkin kuvat on erittäin kaunisteltu eli totuus on vieläkin erinlaisempi. Myöskin kirkkautta on lisätty näissä kuvissa. Tässä sen taas näkee, että mä en esimerkiksi halua näyttää niitä kaikista pahimpia kuvia itsestäni, koska en pysty sietämään niitä. Mutta tän postauksen tarkoitus oli enemmänki tsempata teitä kaikkia, eikä niinkään paljastaa mun TänäänOlenKotonaJaHaisenPahaltaEnkäKatsoPeiliin -lookkia. Mun kaverit omistaakin aika huvittavaa materiaalia musta ja jos ne näkisitte niin tietäisitte mistä puhun.

Tärkeintä on se, että mä olen tyytyväinen tähän mitä mä olen. Mun tai kenenkään muun on turha valittaa sitä miltä näyttää, koska kukaan ei voi muuksi muuttua. Mä en voi mun synnynnäiselle luustolle esimerkiksi mitään. Mä en voi olla kukaan muu. Mä olen tälläinen. Mä olen tarpeeksi juuri tälläisenä. Mä olen kiitollinen tästä mitä mä olen. Mä olen myös kiitollinen siitä, että mä voin saada itseni myös näyttämään vielä paremmalta. Ei ole rikos näyttäytyä vain sen "täydellisen" minän kanssa, koska mä olen täydellinen vielä silloinkin, kun riisun sen maskin.

Rakastakaa itseänne. Arvostakaa itseänne. Älkää antako muiden ihmisten polkea teitä alas. Itsevarmuus on rikkaus, lahja, joka pitää näyttää. On päiviä, kun jokainen sentti itsessäsi ärsyttää, mutta muista että huomenna sä voit olla tyytyväinen jos sallit sen itsellesi.

Tässä vielä vaikka vertailuksi kuva, josta huomaa mihin tämäkin mörökölli voi muuttua. Monet varmasti mun lisäkseni toivoo, että oikeassa maailmassa olis filtterit käytössä ;)


39 kommenttia:

  1. Tää postaus on kyl ihan totta! :D

    VastaaPoista
  2. Puhut asiaa:) lisää tälläsiä !

    VastaaPoista
  3. Ihan mahtava postaus!:)

    VastaaPoista
  4. Ihanan tsemppaavaa tekstiä! Joka on vielä totta :D just äsken mietin, että miten kaikki muut näyttää aina niin hyviltä ja kauniilta koko päivän? Mutta miksi ite näyttää sitten niin kamalalta heti kun astuu ovesta ulos? Ja oon myös huomannut, että jos harrastan liikuntaa ja syön hyvin niin heti on paljon parempi ja nätimpi olo :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo liikuntajuttu on totta, se vaikuttaa tosi moneen asiaan niinkuin henkisesti :))

      Poista
  5. aivan mahtavaa tekstiä!!:)

    VastaaPoista
  6. Tällasia postauksia ei kyllä voi ikinä olla liikaa. Kiitos <3

    VastaaPoista
  7. Tällasia postauksia pitäis _jokaisen_ bloggaajan tehä!! mutku kaikki ei vaan halua myöntää ja hyväksyä sitä etteivät ole "täydellisiä".
    Jos nää "täydelliset" myöntäisivät erittäin julkisesti ettei nekään ole lähellä täydellistä, ni se ois täydellistä .
    täydellistätäydellistä.
    Super kiva ja tsemppaava postaus!:]

    VastaaPoista
  8. Puhut kyl täyttä asiaa ja kirjoitat tosi hyvin juuri sen mitä on itsekin miettinyt!!Hieno postaus!:3

    VastaaPoista
  9. Hyvä postaus mut vähän ehkä peruit koko "ole tyytyväinen itseesi" -idean kirjoittamalla itse itsestäsi "vertailuksi kuva, josta huomaa mihin tämäkin mörökölli voi muuttua."

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Idea oli myös näyttää, että mussakin on virheitä ja enkä ole se virheetön naama jota täällä aina esiintyy. Mä sanoin että olen tyytyväinen tähän ja vaikka oisin mörökölli niin oon silti tyytyväinen. :)

      Poista
  10. oi ihana postaus! nää jutut pitäis aina muistaa! :)

    VastaaPoista
  11. Kiitos kaikille ihanat! :) mä inhoon tätä bloggerin kommentointi systeemiä, joten on erittäin hidasta jos yrittäisin erikseen vastailla.

    VastaaPoista
  12. tää postaus jotenkin niin totta..ja aivan ihana postaus <3

    VastaaPoista
  13. Mahtavaa tekstiä! Se on kyllä

    VastaaPoista
  14. Voi eii, edellinen kommentti karkas :D mutta niin, mahtavaa tekstiä, tarkoitin sanoa että se on totta miten täydellisen kuvan bloggaajat yms antavat itsestään ja elämästään. Lukijoiden pitää olla kriittisiä ja muistaa se, että myös bloggaajat ovat vaan ihmisiä ja heillekään elämä ei ole aina ruusuilla tanssimista, vaikka se ei blogista välittyisikään. Olet ihana :)

    VastaaPoista
  15. niin asia tekstiä! :) ja oot tosi luonnonkaunis :>

    VastaaPoista
  16. Kiitos tästä, tuli tippa linssiin! :')

    VastaaPoista
  17. Voisikko tehä joskus lähitulevaisuudessa semmoisen videon missä tekisit tuon normimeikin mikä sulla on ollu nyt viimesessä 3 videossa? ;) Tai jonkun muun meikkaus videon`? Kun moni sun lukijoista yms haluis varman nähä lisää tämmösiä meikkaus videoita yms? :)

    VastaaPoista
  18. Ihana mona! Oot kyllä tosi upee ilman meikkiäkin,ihailen sun silmiä ja hiuksia O_O <3

    VastaaPoista
  19. Tää oli kiva kirjoitus :) Oon juurikin pohtinut näitä asioita viime aikoina, tosin vielä löytämättä täydellistä vastausta siihen, että miten tää kaunis itsensä rakastaminen virheineen tehdään ;) Anteeksiannosta on aloitettu..

    VastaaPoista
  20. Tää oli hyvä ja yritin tästä hakea sitä ajatus maailmaa että oon itsekkin hyvä tälläisenä kuin olen. Oon ehdottmasti sitä mieltä että oot tosi kaunis ilman meikkiä ja meikin kanssa :)

    VastaaPoista
  21. Toi vika kuva on super ihana <3

    VastaaPoista
  22. Okei apua oot ihan hullun kaunis!! :oo

    VastaaPoista
  23. Vau..Tää päivä on ollut just sellaista, etten ole halunnu kattoo peilistä itteeni ja muutenkin masentunut olo. Postaus piristi tuntuvasti, kiitos:)

    VastaaPoista
  24. ihana! mua kiinnostais että mistä tilaat kaikki sun vaatteet? sulla on tosi ihana tyyli!

    VastaaPoista
  25. Harvemmin tulee kommentoitua, mutta nyt on pakko laittaa että Mona Kiitos hienoista sanoista. <3
    Sait tiivistettyä asiat joiden kanssa olen paininut tähän tekstiin ja pystyn ajattelemaan jopa, että mitä sitten vaikka olen virheellinen. On lävistysarpia, arpia, juonteita. So What! Mitä tekisi täydellisyydellä jos olisi sisältä ruma.. =D
    Pakko sanoa vielä, että oot kyllä harvinaisen kaunis mörökölli. Ja vielä sisäisestikkin. You go girl :)
    ps. Oltiin joskus "galtsukavereita".. olisko ollut vuosia 07-08?? voi niitä ommailuita. olit silloin niin "galtsufeimi" =D
    Kaikkea hyvää sinulle ja hyvää kevättä. <3

    VastaaPoista
  26. Olet kaunis ja ihana persoona videoissasi ja teksteissäsi sen takia moni sanoo sua täydelliseks vaikka oot vaan niiden roolimalli:-)

    VastaaPoista
  27. Vau ihana postaus!Tää oli tosi opettavainen postaus :) Tällasia olis kiva saada,puhut asiaa!

    VastaaPoista
  28. ihana postaus! itellä ollu monta päivää semmone "huono naamapäivä huonohiuspäivä huonovartalopäivä"-fiilis ja tää autto kyl muistuttaa et ei siihe täydelliseen vartaloon/tukkaan/meikkiin tarvii aina pyrkiä edes. keep going girl!

    VastaaPoista