keskiviikko 16. syyskuuta 2015

Reenaa muija reenaa


Mulle tulee kyselyjä mun treenailusta ja miten alotin ensinnäkin treenaan. Tai siis vielä voidaan puhua "treenaan", koska aika peruskunnon kohottamista tää vielä on.
Alotettiin Jannen kanssa kävelemisellä pitkiä 10km lenkkejä ja siihen sit tuli aika pian vähän puntteja ja muuta lihaskuntoo. Mun kunto (tälleen 8vuotta polttaneena ja vuosia ollu liikkumatta) oli ihan kauhea. Edelleenkää en jaksa juosta kovinkaa pitkää vaan enemmänkin teen HIIT-treeniksi kävelyn ja juoksun yhdistelmiä. Joka on aika jees.
Otetaan esimerkiksi eilinen siitä miten "treenailen".
Töiden jälkeen otin päikkärit ja sit vedin aminohapot naamaan ja tein alkulämmöt samalla ja sit tein parit sarjat käsiä ja sit erilaisia vatsoja parit sarjat myöskin. Sit tuli kauhee energiapiikki ja vedin tossut jalkaan ja lähin juokseen noita lähikatuja pitkin ja etin kaikki mahdolliset portaat ja ylämäet. 10min lenkki (oikeasti, ei vaadi sen enempää aikaa, että saa hyvän lenkin tehtyä) sai nii kauheen hien päälle, että hymyilytti. Kotona sit oli vielä pakko tehdä samat aikasemmat sarjat uudestaan.
Pyrin jokaisena päivänä tekemään joko vähintään lenkin tai lihaskunnon. Joskus pidän välipäiviä molemmista jos vaan oon ne ansainnu :D Jannen kanssa yleensä lenkkeillään 6-9km lenkkejä, jotka oikeasti vaan herättää ajatukset eloon ku menee tuolla tähtitaivaan alla. Monesti myös siis teen muutaki lihaskuntoo ku pelkkiä käsiä ja vatsoja. Jaloissa "tulokset" näkyy eniten sillä, että reidet on isommat ja pohkeet posahtaa. Saakeli, en tykkää, mutta opettelen tykkäämään.
Syömisistä. Noh. Ne on mulle vähän vaikeita, koska mun aineenvaihdunta (ja joku muu vika) on niin hidasta, että jos syön siten miten kuuluiski niin paino nousee huonolla tavalla. Tosin nyt toi lihasten saaminen vaikuttaa painoon, mutta huomaan kyllä ettei se ylimääränen rasvakaan lähe mihinkää. Oon ollu kärsivällinen ja oottanu kropan heräämistä, mut ehkä sit joku tarkempi dieetti jolla sais kiristettyy tämänki perseen. Ja nyt joku tulee sanomaan, että mistä helvetistä aijon kiristää niin VOIH kun kuvat kaunistaa ja mun tavote on myöskin aeeka timmi, joten siksi multa löytyy vielä jotain josta ottaa.

Huhhuh, aikamoista miten tää teksti on muuttunu tämmöseksi, kun vasta tää oli alkoholia täynnä.
En oo juonu 1.8 jälkeen enkä syöny mitään epäterveellistä. Tai noh, viime vklp sallin ensimmäistä kertaa herkkupäivän ja vetäsin irtokarkkeja.
Saa nähä miten alan suunnittelee näit syömisii, koska ihan tajuttoman vaikeeta tietää mikä tässä kropassa on vialla ja mikä toimis.

6 kommenttia:

  1. Oot nii rohkee ja huippu tyyppi jatka samaan malliin😉

    VastaaPoista
  2. Nii ja kannatan ihan rohkeesti ravintoterapeutilla käymistä ku stö oikein nii laihtuu suunnilleen vaan syömällä ja parin kilsan lenkeil;)

    VastaaPoista
  3. Kyllä se aineenvaihdunta vielä lähtee siitä nousuun, kun oot alkanu liikkumaan! :) Lihasmassaa kun saat lisää (ei tarkota pelkkää kokoa) niin nekin alkaa polttamaan energiaa paljon enemmän levossa kuin "läskit" <- eli siinä on jo yks buustaja aineenvaihduntaan.
    Kärsivällisesti säännöllistä syömistä, hiilareita, protskua kasviksia ja rohkeesti rasvojakin, niin hyvä tulee! :) (rasvat vaikutttaa rasvaaineenvaihduntaan ihan niinkuin perus ravinnon saanti perus aineenvaihduntaan) .. kyllä sä osaat ettiä nestistä infoa!;)

    Tsemppiä ja kärsivällisyyttä jatkoon!! ^^ *haba hymiö*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki nää on toisaalta hanskassa, kun anoreksian aikaan tuli tutustuttua kaikkee mahdolliseen...Vaikkei sitten niitä toteuttanutkaa :D Sen takia kroppaki varmaa ikusesti paskana ja käy hitaalla.

      Poista
    2. Kaikki nää on toisaalta hanskassa, kun anoreksian aikaan tuli tutustuttua kaikkee mahdolliseen...Vaikkei sitten niitä toteuttanutkaa :D Sen takia kroppaki varmaa ikusesti paskana ja käy hitaalla.

      Poista
  4. Ihana tyyppi oot jatka samaan malliin ;)

    VastaaPoista